Chivy to prosta gra zręcznościowa z elementami logicznymi. Wymaga od graczy dużej podzielności uwagi, zręcznych palców i umiejętności szybkiego myślenia.
W Chivy można grać w wielu graczy na jednym komputerze (maksymalnie 4 graczy), przez sieć lub z przeciwnikami komputerowymi (6 poziomów trudności). Do wyboru jest kilka przygotowanych plansz, ale można również wygenerować losową mapę.
![]() |
![]() |
Każdy z graczy kontroluje trzy figury (losowo wybrane z: koła, gwiazdy, pięciokąta, kwadratu, trójkąta i półksiężyca). Każda z nich zjada dwie inne figury (są one narysowane na dole, przy każdej figurze). Jeśli figura gracza zje inną figurę, gracz zdobywa dwa punkty. Jeżeli jednak figura gracza zostanie zjedzona, to gracz traci jeden punkt. Każda zjedzona figura jest zastępowana nową, losowo wybraną, pojawiającą się w dowolnym miejscu planszy.
Gracz może sterować jedną figurą na raz. Może rozkazać jej wykonać kolejno kilka akcji, nie może jednak cofnąć rozkazu. Przełączając aktywną figurę, można wydawać rozkazy wszystkim swoim figurom.
Używając teleportu można szybko przenieść figurę w inne miejsce na planszy. Każdego teleportu może używać tylko jeden rodzaj figur. Używanie przedmiotów daje dużą przewagę, nawet jeśli tylko na krótką chwilę. Można mieć wiele aktywnych przedmiotów naraz. Poniżej znajduje się opis działania każdego z nich:
| Przedmiot | Działanie |
|---|---|
![]() | Figura, która zdobędzie miecz, zjada wszystkie inne figury. Uwaga: nie znaczy to, że nie można jej zjeść. |
![]() | Figura, która zdobędzie tarczę, jest niezjadalna. |
![]() | Szybkość figury, która zdobędzie buty wzrasta 1,5-krotnie. |
Zwycięża gracz, który pierwszy osiągnie ustaloną liczbę punktów.